Spørgsmål og svar

Oftest stillede spørgsmål


Hvordan er du dækket ved flyselskabs/rejseselskabs konkurs?

Forsikringen dækker ikke udgifter som vedrører, skyldes eller er opstået direkte eller indirekte som følge af konkurs.

Inden afrejse
Forsikringen dækker ikke afbestilling som følge af konkurs.  Hvis rejsen er betalt med kreditkort, er der under visse omstændigheder mulighed for, at pengene kan refunderes.  Vi anbefaler derfor, at du retter henvendelse til dit pengeinstitut herom.  Hvis rejsen ikke er betalt med kreditkort, så kan du melde tabet til den svenske rejsegarantiordning, Kammarkollegiet i Sverige. 

På rejsen

Forsikringen dækker ikke i tilfælde af konkurs.  For refusion af ekstraudgifter kan du kontakte Rejsegarantifonden - www.rejsegarantifonden.dk.

I forbindelse med Deturs konkurs

Du kan finde mere info her: Rejsegarantifonden om Deturs konkurs 

Afbestilling
  • Dækker min årsrejseforsikring afbestilling?
    En årsrejseforsikring dækker ikke afbestilling medmindre du har købt tillægget ”Afbestilling”. Hos Europæiske ERV kan du tegne en årsafbestillingsforsikring som tillæg til din rejseforsikring, men du har også mulighed for at tegne en individuel årsafbestillingsforsikring. Hvis du ikke ønsker en årsafbestillingsforsikring har du mulighed for at købe en afbest... Læs mere >
  • Hvornår skal en afbestillingsforsikring tegnes?
    Vores Afbestillingsforsikring skal tegnes og betales inden for 2 dage efter, at depositum eller hele rejsen er betalt. Er denne tidsfrist overskredet, kontakt da vores kundeservice på tlf. 33 25 25 25.
  • Kan jeg tegne en afbestillingsforsikring, hvis jeg har en kronisk eller eksisterende lidelse?
    Hvis du har en kronisk eller eksisterende lidelse, er der en række forhold, som du skal være opmærksom på, inden du bestiller din rejse. En afbestillingsforsikring dækker som udgangspunkt kun, hvis du må afbestille en rejse grundet akut opstået sygdom og tilskadekomst. Læs mere >
Hvordan er du dækket i forbindelse med de mange forsinkelser i lufthavne i øjeblikket?

Ingen af vores forsikringer dækker personlige forsinkelser til flyafgangen, mistet afrejse eller mistet tilslutningsfly, der opstår som følge af kø i pas eller sikkerhedskontrol i lufthavnen.

Læs via >> dette link <<, hvad du kan gøre for at komme hurtigere gennem lufthavnen. 

Vores dækning Forsinket Fremmøde dækker i tilfælde af, at du på grund af uforudsete hændelser bliver forsinket på din vej til lufthavnen og ikke kan nå mininumstidspunktet for in-checkning, som er oplyst af flyselskabet eller lufthaven. Her refunderer vi nødvendige og rimelige ekstraomkostninger for at nå frem til din endelige destination.

Hvilke aktiviteter på min rejse dækkes af rejseforsikringen?

Din rejseforsikring dækker en lang række aktiviteter. Nogle aktiviteter dækkes ikke. Se oversigten her.

Arbejde og studieophold i udlandet
  • Har du brug for en forsikring til arbejde i udlandet? Find en rejseforsikring til dine behov hos Europæiske ERV
    Arbejde i udlandet er en spændende mulighed, som mange vælger at gribe. For eksempel i forbindelse med sabbatår, arbejde som au pair eller behovet for at prøve noget nyt og anderledes i sin karriere. Et arbejdsophold i udlandet kan give dig unikke erfaringer i anderledes rammer og ikke mindst mindeværdige oplevelser. Og når du har fri, kan du tage på alverde... Læs mere >
  • Studieophold
    Hvis du skal studere i udlandet kan du tegne en forsikring hos Europæiske ERV, så du er dækket både på dit studie og i fritiden. Når du har tegnet en police, kan Europæiske ERV fremsende en engelsk bekræftelse på din police samt dækninger, såfremt den udenlandske uddannelsesinstitution stiller krav herom.
Coronavirus/Covid-19

Hvordan er jeg dækket på ferie- og erhvervsrejser? Læs mere her

Det blå kort
  • Skal jeg have det blå kort med på rejsen?
    Hvis du har tegnet en forsikring gennem Europæiske ERV, dækker vi de omkostninger du måtte have i forbindelse med en dækningsberettiget skade. Ved køb af rejser indenfor EU/EØS bliver du bedt om at oplyse nummeret på dit blå EU-sygesikringskort til vores alarmcentral Europæiske ERV Alarm. Læs mere >
Enkeltrejseforsikring
Klagemuligheder
  • Klagemuligheder
    Hos Europæiske ERV vægter vi kundeservice meget højt. Derfor vil vi gerne høre fra dig, hvis du er utilfreds med den service eller sagsbehandling, du har fået hos os. Læs mere >
Kontakt og åbningstider
Regning og betaling
Skade
  • Hvad gør jeg i tilfælde af et akut skadetilfælde?
    Befinder du dig i udlandet og har du brug for hjælp, kan du kontakte vores alarmcentral 24 timer i døgnet alle årets dage på telefon +4570109030
  • Hvordan anmelder jeg en skade?
    Du kan anmelde din skade online ved at klikke på linket Anmeld skade til højre her på siden. Du har også mulighed for at kontakte vores skadeafdeling på telefon +45 33 25 25 25 eller på skade@erv.dk.
  • Hvordan får jeg udbetalt min erstatning?
    For at få udbetalt erstatning, skal du først anmelde din skade online. Du har også mulighed for at kontakte vores skadeafdeling på +45 33 25 25 25. Bemærk, grundet travlhed i øjeblikket kan der desværre forventes længere svartider. Vi svarer så hurtigt, det er muligt og håber på din forståelse. Læs mere >
Skisport
Tilvalg til rejseforsikring
  • Vælg dækninger til
    Med vores forskellige tilvalg kan du tilpasse din Ung, Basis eller Plus rejseforsikring, så den passer præcis til dine behov. Læs mere >
Sygdom og helbred
  • Er du dækket, hvis du har været syg, eller har en kronisk eller eksisterende lidelse?
    Hvis du har været syg, eller hvis du har en kronisk eller eksisterende lidelse, er der en række forhold som du skal være opmærksom på når du planlægger din rejse. En rejseforsikring dækker som udgangspunkt kun udgifter der er relateret til akut opstået sygdom og tilskadekomst. Hvis du har været syg, eller har en kronisk eller eksisterende lidelse, kan det væ... Læs mere >
  • Hvorfor anbefaler I, at jeg udfylder en helbredserklæring?
    Har du en kronisk eller eksisterende lidelse, som inden for de seneste 2 måneder inden afrejse har medført vurdering hos læge, ændring i medicinering, hospitalsindlæggelse m.m., eller har du inden for de seneste 2 måneder været ramt af en sygdom eller skade, anbefaler vi, at du indsender en helbredserklæring. Hvis du har en alvorlig kronisk lidelse (eks. can... Læs mere >
  • Hvilke hospitaler og læger samarbejder Europæiske ERV med?
    Hos Europæiske ERV samarbejder vi med lægeklinikker og hospitaler over hele verden, hvor vi ved at standarden er god, og hvor du vil modtage den rigtige og kvalificerede behandling i tilfælde af, at du bliver syg eller kommer til skade under et ophold i udlandet. Vores servicekontorer rundt om i verden foretager løbende inspektioner af behandlingssteder i ud... Læs mere >
  • Hvad er videodoktor og hvornår er den del af min rejseforsikring?
    Videodoktor er en løsning, hvor du kan få en videokonsultation med en dansktalende læge, hvis du er blevet syg. Den er en del af alle private rejseforsikringer hos Europæiske ERV.
Strejke/lockout
  • Hvad er en flystrejke?
    Fagforeningerne forhandler regelmæssigt med flyselskaberne, og nogle gange er parterne ikke enige om arbejdsvilkårerne. Dette fører normalt til en flystrejke, hvorfor arbejdstagerne ikke er i stand til at arbejde. Hvis medarbejderne ikke kan arbejde, er der ingen mulighed for, at flyet flyver fra den pågældende lufthavn. Varigheden af dette afhænger er, hvor... Læs mere >
  • Hvilke rettigheder har jeg ved en flystrejke?
    Hvis du som rejsende rammer ind i en flystrejke, og dit fly er aflyst, er det vigtigt at vide, at du som rejsende har visse rettigheder. Disse rettigheder er indskrevet i EU's regelsæt: Hvis dit fly er aflyst, har du som rejsende ret til at blive ombooket til en anden flyvning af flyselskabet. Afgår dit nye fly ikke samme dag, skal flyselskabet tilbyde dig e... Læs mere >
  • Hvilke rettigheder har jeg i ekstraordinære omstændigheder?
    Selvom dit fly er aflyst på grund af en flystrejke, er der tidspunkter, hvor flyselskaberne delvist eller principielt ikke er ansvarlige for at udbetale kompensation. Dette fænomen kaldes ekstraordinære omstændigheder. Der er ingen egentlige beskrevne tilfælde, hvor omstændighederne ville være ekstraordinære, dette vurderes fra tilfælde til tilfælde.
  • Hvordan dækker Europæiske ERV i tilfælde af en flystrejke?
    Europæiske ERV's rejseforsikring dækker ikke udgifter, der skyldes eller er opstået direkte eller indirekte som følge af strejke. Det er derfor vigtigt, at du retter henvendelse til dit flyselskab eller dit rejsebureau, hvis din rejse påvirkes af en strejke.

 

 

Anmeld din skade online

Undgå unødigt papirarbejde og besvær. Anmeld din skade nemt og sikkert online.

 

Anmeld skade

Kontakt os

Har du spørgsmål til din forsikring?
Ring på +45 33 25 25 25 eller send os en mail på info@erv.dk

24/7 alarm hvis du får akut brug for hjælp

Som kunde kan du ringe til vores alarmcentral, hvor erfarne medarbejdere står klar til at hjælpe dig døgnet rundt, hele året.

Læs mere >