Spørgsmål og svar
Oftest stillede spørgsmål
Afbestilling
-
Dækker min årsrejseforsikring afbestilling?
En årsrejseforsikring dækker ikke afbestilling medmindre du har købt tillægget ”Afbestilling”. Hos Europæiske ERV kan du tegne en årsafbestillingsforsikring som tillæg til din rejseforsikring, men du har også mulighed for at tegne en individuel årsafbestillingsforsikring. Hvis du ikke ønsker en årsafbestillingsforsikring har du mulighed for at købe en afbest... Læs mere >
-
Hvornår skal en afbestillingsforsikring tegnes?
Vores Afbestillingsforsikring skal tegnes og betales inden for 2 dage efter, at depositum eller hele rejsen er betalt. Er denne tidsfrist overskredet, kontakt da vores kundeservice på tlf. 33 25 25 25.
-
Kan jeg tegne en afbestillingsforsikring, hvis jeg har en kronisk eller eksisterende lidelse?
Hvis du har en kronisk eller eksisterende lidelse, er der en række forhold, som du skal være opmærksom på, inden du bestiller din rejse. En afbestillingsforsikring dækker som udgangspunkt kun, hvis du må afbestille en rejse grundet akut opstået sygdom og tilskadekomst. Hvis du har en kronisk eller eksisterende lidelse, kan det være nødvendigt for dig at indh... Læs mere >
Arbejde og studieophold i udlandet
-
Hvad gør jeg, hvis jeg skal arbejde i udlandet?
Hvis du skal arbejde i udlandet for en udenlandsk arbejdsgiver kan du tegne en forsikring hos Europæiske ERV, så du er dækket både på arbejdet samt i fritiden. Kontakt vores kundecenter. Hvis du skal til udlandet og arbejde for en dansk arbejdsgiver skal du tegne en erhvervsrejseforsikring. Læs mere >
-
Studieophold
Hvis du skal studere i udlandet kan du tegne en forsikring hos Europæiske ERV, så du er dækket både på dit studie og i fritiden. Når du har tegnet en police, kan Europæiske ERV fremsende en engelsk bekræftelse på din police samt dækninger, såfremt den udenlandske uddannelsesinstitution stiller krav herom.
Coronavirus/Covid-19
Hvordan er jeg dækket på ferie- og erhvervsrejser? Læs mere her
Det blå kort
-
Skal jeg have det blå kort med på rejsen?
Hvis du har tegnet en forsikring gennem Europæiske ERV, dækker vi de omkostninger du måtte have i forbindelse med en dækningsberettiget skade. Ved køb af rejser indenfor EU/EØS bliver du bedt om at oplyse nummeret på dit blå EU-sygesikringskort til vores alarmcentral Europæiske ERV Alarm. Læs mere >
Enkeltrejseforsikring
-
Hvor lang tid dækker min enkeltrejseforsikring?
En enkeltrejseforsikring dækker i den periode som fremgår af policen.
-
Kan jeg forlænge min enkeltrejseforsikring, når jeg er i udlandet?
Hvis du ønsker at opholde dig i udlandet længere tid end planlagt, bedes du kontakte vores kundecenter på telefon +4533252525.
-
Hvad er forskellen på en Rejseforsikring Basis, Rejseforsikring Plus og Rejseforsikring Ung?
Alle 3 forsikringer dækker de vigtigste elementer som sygdom og hjemtransport i den dækningszone, du har valgt samt nogle andre dækninger. Med Plusdækningen får du dog flere dækninger end du gør med Basis og med Basis får du flere dækninger end med Ung. Se nedestående dækningsoversigt, for at få det fulde overblik over hvilke dækninger, du får på de 3 forske... Læs mere >
Klagemuligheder
-
Klagemuligheder
Hos Europæiske ERV vægter vi kundeservice meget højt. Derfor vil vi gerne høre fra dig, hvis du er utilfreds med den service eller sagsbehandling, du har fået hos os. Læs mere >
Kontakt og åbningstider
-
Kundeservice
Vi kan kontaktes online døgnet rundt, og på telefon +45 33 25 25 25 fra mandag-torsdag kl. 8.30-16.30 og fredag kl. 8.30-16.00. Læs mere >
-
Medicinsk forhåndstilsagn
Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til din ansøgning om medicinsk forhåndstilsagn. Læs mere >
-
Europæiske ERV Alarm (akut hjælp)
Vores Alarm har åbent døgnet rundt hele året på telefon +45 70 10 90 30. Læs mere >
-
Skadeafdelingen (ikke akut hjælp)
Du kan enkelt og hurtigt anmelde din skade online på vores hjemmeside. Find link til skadeanmeldelsen nedenfor. Læs mere >
-
Reception
Receptionen har åbent mandag-fredag kl. 10.00-12.00 og 13.00-15.00
Regning og betaling
-
Hvornår skal forsikringen betales?
Har du købt en års-/enkeltrejseforsikring eller en afbestillingsforsikring, og vil gerne vide, hvornår forsikringen skal betales? Læs mere >
-
Kan jeg betale min regning online?
Ja. Vi tilbyder nem og sikker online betaling med kreditkort. Læs mere >
-
Hvornår bliver min forsikring fornyet?
Hvis du har købt en årsrejseforsikring og/eller en årsafbestillingsforsikring hos Europæiske ERV, bliver forsikringen fornyet et år efter ikrafttrædelsesdatoen, det vil sige fra den dag den trådte i kraft året forinden. Ca. 14 dage inden forsikringen udløber, sender vi dig en giroopkrævning med mindre, du har tilmeldt dig Betalingsservice. Læs mere >
-
Betalingsservice
Hvis du tilmelder din årsrejse- eller årsafbestillingsforsikring til Betalingsservice, slipper du for girokortgebyr ved fornyelse. Læs mere >
-
Kan jeg fortryde mit køb af en forsikring?
Ja, du kan godt fortryde bestillingen af forsikringen. Læs mere >
-
Hvordan opsiger jeg min forsikring?
Hvis du ønsker at opsige din eksisterende forsikring bedes du venligst gøre dette skriftligt, gerne ved hjælp af nedenstående kontaktformular. Opsigelsesfristen er løbende måned plus en måned eller med det samme ved policens årlige udløb. Der opkræves et gebyr ved opsigelse uden for forfald. Læs mere >
Skade
-
Hvad gør jeg i tilfælde af et akut skadetilfælde?
Befinder du dig i udlandet og har du brug for hjælp, kan du kontakte vores alarmcentral 24 timer i døgnet alle årets dage på telefon +4570109030
-
Hvordan anmelder jeg en skade?
Du kan anmelde din skade online ved at klikke på linket Anmeld skade til højre her på siden. Du har også mulighed for at kontakte vores skadeafdeling på telefon +45 33 25 25 25 eller på skade@erv.dk.
-
Hvordan får jeg udbetalt min erstatning?
For at få udbetalt erstatning, skal du først anmelde din skade online. Du har også mulighed for at kontakte vores skadeafdeling på +45 33 25 25 25. Bemærk, grundet travlhed i øjeblikket pga. coronavirussen, kan der desværre forventes længere svartider. Vi svarer så hurtigt, det er muligt og håber på jeres forståelse. Læs mere >
Skisport
-
Er jeg dækket, når jeg er på skiferie?
Europæiskes årsrejseforsikring samt enkeltrejseforsikring dækker udelukkende skader opstået som følge af skisport hvis du har tegnet et skitillæg til din forsikring.
-
Kan jeg tegne et skitillæg, hvis jeg skal rejse mere end 30 dage?
Ja, det er muligt at tegne skitillæg til rejser der har en planlagt varighed på mere end 30 dage.
Tilvalg til rejseforsikring
-
Vælg dækninger til
Med vores forskellige tilvalg kan du tilpasse din Ung, Basis eller Plus rejseforsikring, så den passer præcis til dine behov. Læs mere >
Sygdom og helbred
-
Er du dækket, hvis du har været syg, eller har en kronisk eller eksisterende lidelse?
Hvis du har været syg, eller hvis du har en kronisk eller eksisterende lidelse, er der en række forhold som du skal være opmærksom på når du planlægger din rejse. En rejseforsikring dækker som udgangspunkt kun udgifter der er relateret til akut opstået sygdom og tilskadekomst. Hvis du har været syg, eller har en kronisk eller eksisterende lidelse, kan det væ... Læs mere >
-
Hvorfor skal jeg udfylde en helbredserklæring?
Har du en kronisk eller eksisterende lidelse, som inden for de seneste 2 måneder inden afrejse har medført vurdering hos læge, ændring i medicinering, hospitalsindlæggelse m.m., eller har du inden for de seneste 2 måneder været ramt af en sygdom eller skade, skal du indsende en helbredserklæring. Hvis du har en alvorlig kronisk lidelse (eks. cancer, KOL), sk... Læs mere >
-
Hvilke hospitaler og læger samarbejder Europæiske ERV med?
Hos Europæiske ERV samarbejder vi med lægeklinikker og hospitaler over hele verden, hvor vi ved at standarden er god, og hvor du vil modtage den rigtige og kvalificerede behandling i tilfælde af, at du bliver syg eller kommer til skade under et ophold i udlandet. Vores servicekontorer rundt om i verden foretager løbende inspektioner af behandlingssteder i ud... Læs mere >
-
Hvad er videodoktor og hvornår er den del af min rejseforsikring?
Videodoktor er en løsning, hvor du kan få en videokonsultation med en dansktalende læge, hvis du er blevet syg. Den er en del af alle private rejseforsikringer hos Europæiske ERV.
Strejke/lockout
-
Hvad er en flystrejke?
Fagforeningerne forhandler regelmæssigt med flyselskaberne, og nogle gange er parterne ikke enige om arbejdsvilkårerne. Dette fører normalt til en flystrejke, hvorfor arbejdstagerne ikke er i stand til at arbejde. Hvis medarbejderne ikke kan arbejde, er der ingen mulighed for, at flyet flyver fra den pågældende lufthavn. Varigheden af dette afhænger er, hvor... Læs mere >
-
Hvilke rettigheder har jeg ved en flystrejke?
Hvis du som rejsende rammer ind i en flystrejke, og dit fly er aflyst, er det vigtigt at vide, at du som rejsende har visse rettigheder. Disse rettigheder er indskrevet i EU's regelsæt: Hvis dit fly er aflyst, har du som rejsende ret til at blive ombooket til en anden flyvning af flyselskabet. Afgår dit nye fly ikke samme dag, skal flyselskabet tilbyde dig e... Læs mere >
-
Hvilke rettigheder har jeg i ekstraordinære omstændigheder?
Selvom dit fly er aflyst på grund af en flystrejke, er der tidspunkter, hvor flyselskaberne delvist eller principielt ikke er ansvarlige for at udbetale kompensation. Dette fænomen kaldes ekstraordinære omstændigheder. Der er ingen egentlige beskrevne tilfælde, hvor omstændighederne ville være ekstraordinære, dette vurderes fra tilfælde til tilfælde.
-
Hvordan dækker Europæiske ERV i tilfælde af en flystrejke?
Europæiske ERV's rejseforsikring ved strejke Europæiske ERV's rejseforsikringer dækker ikke udgifter, der skyldes eller er opstået direkte eller indirekte som følge af strejke. Det er derfor vigtigt, at du retter henvendelse til dit flyselskab eller dit rejsebureau, hvis din rejse påvirkes af en strejke.
Anmeld din skade online
Undgå unødigt papirarbejde og besvær. Anmeld din skade nemt og sikkert online.
Kronisk eller eksisterende lidelse?
Søg medicinsk forhåndstilsagn online med NemID, det er gratis og nemt!
Kontakt os
Har du spørgsmål til din forsikring?
Ring på +45 33 25 25 25 eller send os en mail på info@erv.dk
24/7 alarm hvis du får akut brug for hjælp
Som kunde kan du ringe til vores alarmcentral, hvor erfarne medarbejdere står klar til at hjælpe dig døgnet rundt, hele året.