Europæiske ERV

Spørgsmål og svar

Benyt dit af vores chatfunktion eller søg svaret nedenfor


Skriv hjælp for at starte chatten

 

Oftest stillede spørgsmål


Afbestilling  

  • Dækker min årsrejseforsikring afbestilling?
    En årsrejseforsikring dækker ikke afbestilling medmindre du har købt tillægget ”Afbestilling”. Hos Europæiske ERV kan du tegne en årsafbestillingsforsikring som tillæg til din rejseforsikring, men du har også mulighed for at tegne en individuel årsafbestillingsforsikring. Hvis du ikke ønsker en årsafbestillingsforsikring har du mulighed for at købe en afbest... Læs mere >
  • Hvornår skal en afbestillingsforsikring tegnes?
    Vores Afbestillingsforsikring skal tegnes og betales inden for 2 dage efter, at depositum eller hele rejsen er betalt. Er denne tidsfrist overskredet, kontakt da vores kundeservice på tlf. 33 25 25 25.
  • Kan jeg tegne en afbestillingsforsikring, hvis jeg har en kronisk eller eksisterende lidelse?
    Hvis du har en kronisk eller eksisterende lidelse, er der en række forhold som du skal være opmærksom på, inden du bestiller din rejse. En afbestillingsforsikring dækker som udgangspunkt kun hvis du må afbestille en rejse grundet akut opstået sygdom og tilskadekomst. Hvis du har en kronisk eller eksisterende lidelse kan det være nødvendigt for dig at indhent... Læs mere >
Arbejde og studieophold i udlandet  

  • Hvad gør jeg, hvis jeg skal arbejde i udlandet?
    Hvis du skal arbejde i udlandet for en udenlandsk arbejdsgiver kan du tegne en forsikring hos Europæiske ERV, så du er dækket både på arbejdet samt i fritiden. Kontakt vores kundecenter. Hvis du skal til udlandet og arbejde for en dansk arbejdsgiver skal du tegne en erhvervsrejseforsikring. Læs mere >
  • Studieophold
    Hvis du skal studere i udlandet kan du tegne en forsikring hos Europæiske ERV, så du er dækket både på dit studie og i fritiden. Når du har tegnet en police, kan Europæiske ERV fremsende en engelsk bekræftelse på din police samt dækninger, såfremt den udenlandske uddannelsesinstitution stiller krav herom.
Det blå kort  

  • Skal jeg have det blå kort med på rejsen?
    Hvis du har tegnet en forsikring gennem Europæiske ERV, dækker vi de omkostninger du måtte have i forbindelse med en dækningsberettiget skade. Ved køb af rejser indenfor EU/EØS bliver du bedt om at oplyse nummeret på dit blå EU-sygesikringskort til vores alarmcentral Europæiske ERV Alarm. Læs mere >
Enkeltrejseforsikring  

Graviditet  

  • Dækker rejseforsikringen, hvis jeg er gravid?
    Ja, forsikringen dækker udgifter til akut opstået sygdom eller tilskadekomst selvom du er gravid. Det er et krav at der ikke har været symptomer på graviditetskomplikationer inden udrejse fra Danmark. Forsikringen dækker ikke udgifter til syge- og fødselshjælp de sidste 6 uger op til forventet termin. Læs mere >
Klagemuligheder  

  • Klagemuligheder
    Hos Europæiske ERV vægter vi kundeservice meget højt. Derfor vil vi gerne høre fra dig, hvis du er utilfreds med den service eller sagsbehandling, du har fået hos os. Læs mere >
Kontakt og åbningstider  

Regning og betaling  

Skade  

Skisport  

Tilvalg til rejseforsikring  

  • Vælg dækninger til
    Med vores forskellige tilvalg kan du tilpasse din Ung, Basis eller Plus rejseforsikring, så den passer præcis til dine behov. Læs mere >
Sygdom og helbred  

  • Er du dækket, hvis du har været syg, eller har en kronisk eller eksisterende lidelse?
    Hvis du har været syg, eller hvis du har en kronisk eller eksisterende lidelse, er der en række forhold som du skal være opmærksom på når du planlægger din rejse. En rejseforsikring dækker som udgangspunkt kun udgifter der er relateret til akut opstået sygdom og tilskadekomst. Hvis du har været syg, eller har en kronisk eller eksisterende lidelse, kan det væ... Læs mere >
  • Hvorfor skal jeg udfylde en helbredserklæring?
    Har du en kronisk eller eksisterende lidelse, som inden for de seneste 2 måneder inden afrejse har medført vurdering hos læge, ændring i medicinering, hospitalsindlæggelse m.m., eller har du inden for de seneste 2 måneder været ramt af en sygdom eller skade, skal du indsende en helbredserklæring. Hvis du har en alvorlig kronisk lidelse (eks. cancer, KOL), sk... Læs mere >
  • Hvilke hospitaler og læger samarbejder Europæiske ERV med?
    Hos Europæiske ERV samarbejder vi med lægeklinikker og hospitaler over hele verden, hvor vi ved at standarden er god, og hvor du vil modtage den rigtige og kvalificerede behandling i tilfælde af, at du bliver syg eller kommer til skade under et ophold i udlandet. Vores servicekontorer rundt om i verden foretager løbende inspektioner af behandlingssteder i ud... Læs mere >
Strejke/lockout  

  • Hvad er en flystrejke?
    Fagforeningerne forhandler regelmæssigt med flyselskaberne, og nogle gange er parterne ikke enige om arbejdsvilkårerne. Dette fører normalt til en flystrejke, hvorfor arbejdstagerne ikke er i stand til at arbejde. Hvis medarbejderne ikke kan arbejde, er der ingen mulighed for, at flyet flyver fra den pågældende lufthavn. Varigheden af dette afhænger er, hvor... Læs mere >
  • Hvilke rettigheder har jeg ved en flystrejke?
    Hvis du som rejsende rammer ind i en flystrejke, og dit fly er aflyst, er det vigtigt at vide, at du som rejsende har visse rettigheder. Disse rettigheder er indskrevet i EU's regelsæt: Hvis dit fly er aflyst, har du som rejsende ret til at blive ombooket til en anden flyvning af flyselskabet. Afgår dit nye fly ikke samme dag, skal flyselskabet tilbyde dig e... Læs mere >
  • Hvilke rettigheder har jeg i ekstraordinære omstændigheder?
    Selvom dit fly er aflyst på grund af en flystrejke, er der tidspunkter, hvor flyselskaberne delvist eller principielt ikke er ansvarlige for at udbetale kompensation. Dette fænomen kaldes ekstraordinære omstændigheder. Der er ingen egentlige beskrevne tilfælde, hvor omstændighederne ville være ekstraordinære, dette vurderes fra tilfælde til tilfælde.
  • Hvordan dækker Europæiske ERV i tilfælde af en flystrejke?
    Europæiske ERV's rejseforsikring ved strejke Europæiske ERV's rejseforsikringer dækker ikke udgifter, der skyldes eller er opstået direkte eller indirekte som følge af strejke. Det er derfor vigtigt, at du retter henvendelse til dit flyselskab eller dit rejsebureau, hvis din rejse påvirkes af en strejke.

 

 

 

 


Anmeld din skade online

Undgå unødigt papirarbejde og besvær. Anmeld din skade nemt og sikkert online.

 

Anmeld skade


Kronisk eller eksisterende lidelse?

Søg medicinsk forhåndstilsagn online med NemID, det er gratis og nemt!

 

Søg med NemID

Kontakt os

Har du spørgsmål til din forsikring?
Ring på +45 33 25 25 25

Send en mail

europæiske alarm


Europæiske ERV Alarm 24/7

Som vores kunde kan du ringe til vores alarmcentral, hvor erfarne medarbejdere står klar til at hjælpe dig døgnet rundt, alle årets dage.

Læs mere