Hvordan er jeg dækket i tilfælde af strejke eller lockout ved planlagt ferierejse?

Der er varslet både strejke og lockout i forbindelse med overenskomstforhandlingerne 2018 for de offentlige ansatte. Læs mere om, hvordan din forsikring dækker nedenfor.

Sådan dækker din forsikring ved ferierejser i tilfælde af strejke eller lockout

Hvis en strejke eller lockout bliver en realitet, så kan det have konsekvenser for dig, der har planlagt en ferie, da du ikke må rejse under en strejke eller lockout. 

Europæiske ERV's afbestillingsforsikring dækker som standard i tilfælde af lockout, men vi har også ekstraordinært besluttet at dække din rejse, hvis en strejke bliver en realitet i forbindelse med overenskomstforhandlingerne 2018. Det betyder helt konkret, at hvis du ikke kan rejse som følge af strejke eller lockout, så dækker din afbestillingsforsikring det beløb, du måtte miste i forbindelse med annullering af rejsen - dog kun op til den maksimale dækningssum på afbestillingsforsikringen. 

Følgende betingelser skal være opfyldt, før vi kan dække rejsen:

  • Du skal være direkte berørt af strejke eller lockout, dvs. du skal være offentligt ansat og berørt af strejke eller lockout i forbindelse med overenskomstforhandlingerne 2018
  • Din rejse skal være bestilt og betalt senest 28. februar 2018
  • At du har en gyldig afbestillingsforsikring og at denne var gyldig senest 28. februar 2018. Den skal ligeledes være gyldig på skadestidspunktet. 
  • Din rejse skal være en ferierejse.

Bemærk, afbestillingsforsikringen dækker ikke meromkostninger til ombookning af rejser som følge af konflikten. 

Bemærk, erhvervsrejser/forretningsrejser er ikke omfattet af ovenstående.

Har du spørgsmål til din forsikring?

I boksen til højre, kan du finde yderligere information om, hvordan din private rejseforsikring dækker i tilfælde af, at den varslede konflikt bliver en realitet. 

Hvis du er på ferie, når konflikten træder i kraft, så har det ikke nogen indflydelse på, hvordan din rejseforsikring dækker angående ex sygdom, tilskadekomst, hjemtransport mv. Du vil være dækket i henhold til de betingelser, der fremgår af din police. Alle vores forsikringsbetingelser fremgår af vores hjemmeside og kan findes her >>

Du behøver ikke kontakte os, før en strejke eller lockout bliver en realitet, og du har en skade. Men har du yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at sende en mail til info@erv.dk eller kontakte os på tlf. +45 3325 2525 (man-tors: 8.30-16.30, fre: 8.30-16.00).  

Vores skadeafdeling kan kontaktes alle hverdage på tlf. 3327 8274 eller på e-mail skade@erv.dk

Bemærk, at vi holder lukket Skærtorsdag, Langfredag og 2. påskedag. 

Har du akut brug for hjælp?

Hvis du befinder dig i udlandet, og du har behov for akut assistance, kan du 24/7 året rundt kontakte vores alarmcentral på tlf. +45 7010 9030. 

kundecenter

Kontakt vores kundeservice

Ring på +45 33 25 25 25

Mandag-torsdag kl. 8.30 - 16.30

Fredag kl. 8.30 - 16.00

 

Send os en mail

Find spørgsmål og svar på de hyppigst stillede spørgsmål i forbindelse med konflikten nedenfor: