anmeld skade

Skadeanmeldelse

Her kan du anmelde din skade, og finde vejledning om, hvordan du skal forholde dig i forbindelse med anmeldelsen.
Start skadeanmeldelse
Inden du begynder skadeanmeldelsen:
  • Har du dit policenummer, bookingnummer eller kortnummer?
  • Har du dine kontooplysninger?
  • Har du scannet dine bilag ind (kvitteringer, rejsebevis, bagagerapport, politirapport osv.)?
Spørgsmål & svar
  • Hvornår kan jeg anmelde skaden?
    Du kan anmelde skaden lige efter den er hændt. Du behøver med andre ord ikke at vente til du kommer hjem fra din rejse. Det nemmeste er at anmelde skaden her på vores hjemmeside. Du kan anmelde når som helst på døgnet uanset hvor i verden du befinder dig.
  • Hvad sker der efter jeg har udfyldt skadeanmeldelsen?
    Du vil modtage en email, der bekræfter, at vi har modtaget din skadeanmeldelse. Normalt hører du fra os inden for 3 uger. Dog kan der i perioder med høj belastning gå længere tid.
  • Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal besvare spørgsmålene?
    Svar så godt du kan. Hvis vi har brug for yderligere dokumentation eller en mere detaljeret beskrivelse af hændelsesforløbet vil du blive kontaktet af en skadebehandler.
  • Hvad gør jeg hvis jeg har flere forsikringer?
    Såfremt du er forsikret i flere selskaber, er Europæiske ERV berettiget til at kontakte disse med henblik på at dele skadeudgiften, jf. Forsikringsaftaleloven. Dette har ikke indflydelse på din selvrisiko eller forsikringspræmie på forsikringerne.
  • Hvilke filformater accepterer I?
    Du kan vedhæfte dokumentation i formaterne .pdf .png .jpg .jpeg .xps .xlsx eller .docx og med op til 10 MB pr. fil.