Spørgsmål og svar

Find svar på de oftest stillede spørgsmål om din rejseforsikring hos Europæiske ERV.

Generelle spørgsmål skadeanmeldelse

  • Hvornår kan jeg anmelde skaden?
    Du kan anmelde skaden lige efter, den er sket. Du behøver med andre ord ikke vente til, du kommer hjem fra din rejse. Det nemmeste er at anmelde skaden her på vores hjemmeside. Du kan anmelde skaden døgnet rundt uanset hvor i verden, du befinder dig. Det er dog først muligt at lave en refusionsanmodning, når de samlede udgifter overstiger DKK 2.500. Der kan ... Læs mere >
  • Hvad sker der efter, jeg har udfyldt skadeanmeldelsen?
    Efter du har udfyldt skadeanmeldelsen, vil du modtage en e-mail, der bekræfter, at vi har modtaget din skadeanmeldelse. Normalt hører du herefter fra os inden for 5 arbejdsdage. Dog kan der i perioder med høj belastning gå længere tid.
  • Jeg er ikke sikker på, hvordan jeg skal besvare spørgsmålene?
    Svar på spørgsmålene så godt du kan. Hvis vi har brug for yderligere dokumentation eller en mere detaljeret beskrivelse af hændelsesforløbet, vil du blive kontaktet af en skadebehandler.
  • Kan jeg udfylde skadeanmeldelsen, hvis jeg ikke har bilagene tilgængelige?
    Du kan altid sende os bilagene senere, hvis du ikke har mulighed for at vedhæfte dem, når du anmelder din skade. Se hvordan på den kvittering du modtager efter du har bekræftet din anmeldelse.
  • Hvilke filformater accepterer I?
    Du kan vedhæfte dokumentation i formaterne .pdf, .png, .jpg, .jpeg, .xps, .xlsx eller .docx og med op til 10 MB pr. fil.

Hjælp til din skadeanmeldelse

  • Anmeld skade - inden du går i gang
    Sørg for at have alle dine bilag klar i indscannet format (fx .pdf), inden du går i gang med skadeanmeldelsen. Du er velkommen til at samle dine bilag i én fil, pr. person, pr. hændelse, men du kan også vælge at uploade én fil pr. udlæg.
  • Hvordan skal anmeldelserne deles op?
    For hurtigere behandling af dine udlæg beder vi dig lave én anmeldelse pr. forsikrede samt én anmeldelse pr. hændelse/diagnose (fx, hvis du skal have refunderet både receptpligtig medicin, der vedrører én diagnose, og tandlægeregninger, så laves der 2 anmeldelser) Bagageforsinkelse, refusion for udlæg i forbindelse med sygdom og tyveri/hærværk skal anmeldes ... Læs mere >
  • Skal jeg udfylde alle data hver gang?
    Ja, du er desværre nødt til at udfylde alle data for hver skadeanmeldelse. Vi arbejder dog på en løsning, hvor personlige data gemmes, når man laver en skadeanmeldelse fra samme browser. Vi informerer her på siden, når det er klart.
  • Kan jeg anmelde skader for mine børn og/eller ægtefælle?
    Ja. I skadeanmeldelsen vil du blive bedt om at angive, om den, der anmelder skaden, er samme person som den, der er berørt af skaden.
  • Hvad skal jeg gøre, hvis en kvittering dækker udgifter for flere personer?
    Hvis en kvittering/bilag vedrører flere personer, fx 2, skal du vedhæfte bilaget i begge skadeanmeldelser. Notér på bilaget, hvilket beløb der skal dækkes på den tilhørende skadeanmeldelse.

Mangler du svar på et spørgsmål?

Kontakt os på tlf. +45 70 21 29 90 eller send os en e-mail

 

Send en mail


Anmeld din skade online

Undgå unødigt papirarbejde og besvær. Vi har gjort det sikkert og nemt for dig at anmelde din skade online.

 

Anmeld skade

Language